Dirk Supermarkten

Gezien de hoge frequentie en het grote aantal artikelen waarop prijswijzigingen plaatsvinden, is handmatig prijzen inmiddels onbegonnen werk. Het geeft de retailer tevens meer concurrentiekracht wanner zij real-time kan inspelen op de markt. Wij helpen Dirk met de inrichting en strategie van deze nieuwe technologie voor het creëren van customer loyalty.


Challenge: De dynamische supermarkt


Eenrichtingsverkeer in een supermarkt is niet meer van deze tijd. Daarom zocht Dirk naar een manier om meer interactie te zoeken met de klant. Ook het aanpassen van informatie in de winkel, zoals prijzen en assortiment, dient realtime en centraal te kunnen worden aangepast.


Solution: Promotie in de customer journey 


Samen met ScreenCom wist Samsung Solutions een retail platform te integreren dat directe communicatie tussen de 117 vestigingen mogelijk maakt. Dynamic pricing, voor een nieuwe stap in de customer journey. Middels het platform worden komend jaar 3000 schermen aangestuurd. Prijzen worden bepaald op basis van regels en een zelflerend algoritme kan straks worden ingezet om het optimum te bepalen. De managed service tool zorgt voor het beheer van deze bedrijfskritische applicatie. Een dashboard geeft real-time informatie over de status van alle aangesloten devices.

Ja, ik wil ook een oplossing op maat

Delen

Over Dirk


Dirk is een Nederlandse supermarktketen met 117 winkels. Dirk is onderdeel van de Detailresult Groep N.V. die naast de 117 supermarkten 80 DekaMarkt-supermarkten exploiteert.

Vergelijkbare cases

Header

Yamaha

HMSHost International