Yamaha

Het koopgedrag van winkelbezoekers verschuift. Retailers worden door nieuwe digitale technologieën en het veranderende consumentengedrag geconfronteerd met nieuwe uitdagingen. Yamaha Motor Europe zocht een oplossing om een goede dealerervaring te bieden.


Challenge: Verhogen van de klantbeleving


Welk model is echt voor mij bestemd? Zijn er nog extra opties die ik er het liefst nog bovenop zet? Bij het kopen van een motor is een gesprek met de dealer niet genoeg: je moet het voor je zien! De klant heeft behoefte aan meer beleving: hoe kun je het aankoopproces voor hem makkelijker en aantrekkelijker maken?


Solution: Online en offline samenbrengen


Door bezoekers interactiemogelijkheden te geven, kun je hen op unieke manieren inspireren en verrassen. Middels een motorconfigurator op mobile en in de winkel, laten we de bezoeker het product op een andere manier beleven. Touchscreens en signage displays vergroten daarbij de klantervaring. De touchpoints zorgen daarnaast voor veel informatie waarmee de journey elke keer geoptimaliseerd kan worden. Met custom application development en 24/7 support in 28 landen kwamen we tot een strategie om op andere manier te shoppen voor een motor. 

Ja, ik wil ook een oplossing op maat

Delen

Over Yamaha Motor Europe


Yamaha Motor Europe is als Europees hoofdkantoor op Schiphol-Rijk verantwoordelijk voor het marketing- en distributiebeleid voor 1934 dealers in 28 Europese landen.

Beschrijving

Vergelijkbare cases

HMSHost International

Header

Dirk Supermarkten